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PORTFOLIO

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 Q204 Project

사 업 명   : Q204 Project
사업기간 : 2011.10 ~ 2013.08
사업지역 : HHI
설계범위 : Basic + Detail + Fab => HVAC


1200t 정도의 HVAC물량을 설계하였다.
해양 특수선 FPSO의 12Project를 성공적으로 디자인 한
경험을 보유하고 있다.(실적 참조) Depht : 1,325m
Hull size : 310m x 61m x 31m
People : 220 Persons
Weight : 121,860Ton

Q204 LQ Modeling
Q204
Q204 LQ “C” Deck Modeling
 
 방수훈련장비

사 업 명   : 방수훈련장비
사업기간 : 2017.09 ~ 2017.12
사업지역 : 동해 / 1함대사령부(훈련전대)
설계범위 : Detail+Fab.=> STR.+HVAC+Pip+Elec+Outfitting


전투상황에서 함정 피격 또는 좌초 등으로 함정에 침수가 발생하고 복원력을 상실한 상황에서, 승조원들이 기관실 등 각 격실에서 탈출하 거나 즉각적인 손상통제 및 피해복구를 통해 차폐된 격실에서 생존기간 연장으로 구조를 기다릴 수 있도록 육상에서 숙달 훈련을 하는 장비

방수훈련장 Modeling
방수훈련장 현장
방수훈련장 현장
 
 전련공장 환기 시스템 개선

사 업 명   : 전련공장 환기 시스템 개선
사업기간 : 2017.08 ~ 2018.03
사업지역 : LS-Nikko.동제련 1공장 & 2공장
설계범위 : Basic + Detail + Fab = > HVAC


하절기 공장 내부가 고온다습한 조업 조건에서 작업을 하고 있으나 더운 열기를 해소 못함. 공기흐름 개선을 통한 하절기 공장 내 온도 감소로 작업 환경이 개선되어 조업 능률 대폭 항상. 대형공장의 특성상 기류, 온도는 CFD(Computational fluid dynamics)를 통해 해석 및 설계함.

공장내부 기류해석
전련공장 열화상 카메라
전련공장(가로120m x 세로 300m
공장내부 풍속해석
공장내부 온도해석
 
 GOLIAT FPSO

사 업 명   : GOLIAT FPSO
사업기간 : 2013. 11 ~ 2015. 03
사업지역 : HHI
설계범위 : Basic + Detail + Fab


- 노르웨이 북부 Hammerfest 지역에서 북서쪽으로 85km 떨어진 Goliat 해상유선에 설치.
- 원통형 FPSO로 조류, 파도, 바람 등의 외부충격을 분산시켜 기존 선박형보다 해상환경의 영향이 감소되도록 설계됨.
- 지름 112m, 높이 75m, 자체중량 59,000t 규모의 FPSO.

 Web Frame 3D Modeling
 Stress Distribution
  • -  Web Frame 3D Modeling
  •  
  • Total vertical bending moment : applied by rigid element at      fore and rear location.
  • Total Shear force : applied at the intersection of shell plating      or bulkhead and deck plating.
  • Buoyancy : applied at bottom plating as pressure.
  • Modeled weight : applied as inertia load.
  •  
  •  
  • -  Stress Distribution
  •  
  • Overall stress distribution in shown as below.
  •  Web Frame Stress Value
     Web Frame Stress Value
  • -  Web Frame Stress Value
  •  
  • The resultant von-mises stress is obtained as 290N/mm2.
  • This Value is less than the allowable stress(320.6N/mm2), then the ratio is 9/10.
  •  
  • -  Web Frame Stress Value
  •  
  • The deflection shape is shown as below.
  •  MOORING STRENGTH ANALYSYS
  •     - Methodology

  • In the initial phase of the study, the study parameter and methodology shown in this document may be modified during the course of the study.
  •  
  •     - Mooring and Riser Arrangements

  • The riser and mooring system modeled in Deeplines is shown as below.
  •     - Model Coordinate System

  • The model for Diodore and Deeplines follow same coordinate system.
  • The coordinate system for Diodore and Deeplines are shownas below.

  • The heading of environmental components such as wind, wave, and current follow “going to” convention.
  •     - Mooring line properties

  • The mooring line properties are shown as below.
  • Category Unit Top Chain Wire Bottom Chain
    Component Type   Studless 6-Strand Studless
    Diameter mm 114 127 114
    Grade   R3 EIPS R3
    Breaking Load N 1.01.E+07 9.96.E+06 1.01.E+07
    Lineic Mass kg/m 260 70.6 260
    submerged Weight N/m 2219 603 2219
    Axial Stiffness N 1.11.E+09 6.51.E+08 1.11.E+09
     Partially / Fully Coupled Analysis
  • -  Partially / Fully Coupled Analysis
  •  
  • The tension results from the 0 environmental heading are shown as below.
  • Effective Tension [kN]
      Mean Max
      Partially
    Coupled
    Fully
    Coupled
    Difference Partially
    Coupled
    Fully
    Coupled
    Difference
    ML01* 2048.9 2015.3 2% 2884.7 2574.4 11%
    ML02* 2071.5 2038.0 2% 2906.6 2591.3 11%
    ML03* 2101.0 2067.5 2% 2943.7 2614.2 11%
    ML04* 2906.7 2884.7 1% 4087.2 3569.9 13%
    ML05* 2959.2 2937.3 1% 4318.6 3672.9 15%
    ML06* 3015.9 2994.0 1% 4585.5 3789.1 17%
    ML07* 2995.9 2973.3 1% 4559.7 3776.5 17%
    ML08* 2936.8 2914.1 1% 4292.0 3653.1 15%
    ML09* 2882.2 2859.3 1% 4060.8 2597.2 11%
    ML10* 2088.1 2054.5 2% 2928.4 2597.2 11%
    ML11* 2059.6 2026.0 2% 2889.4 2575.9 11%
    ML12* 2038.0 2004.2 2% 2863.1 2558.9 11%
    R1** 294.1 293.2 0% 423.9 367.9 13%
    R2** 375.7 374.4 0% 564.4 484.3 13%
    R3** 616.9 614.8 0% 940.8 801.1 15%
    R4** 640.9 638.9 0% 1008.2 850.4 16%
    * Effective tension at ArcLength 0.5
    ** Effective tension at ArcLength 0.3
    Axial Stress[MPa]
      Mean Max
      Partially
    Coupled
    Fully
    Coupled
    Difference Partially
    Coupled
    Fully
    Coupled
    Difference
    R1** 9.02 8.99 0% 12.99 11.28 13%
    R2** 7.12 7.10 0% 10.70 9.18 14%
    R3** 7.22 7.20 0% 11.01 9.38 15%
    R4** 5.34 5.41 0% 8.54 7.20 16%
    *** Axial Stress at Ardength 3.9
  • Maximum line tension for all headings in 10-year return period.
  • The maximum line tension, axial stress, and bending stress are show as below.
  • Riser# Max Line Tension Max Axial Stress; Max Bending Stress
    [kN] [MPa] [MPa]
    1 446 13.7 0.07
    2 586 11.1 0.16
    3 899 10.5 0.22
    4 1009 8.5 0.26
  • The mean and maximum vessel offsets are shown as below.
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